maanantai 12. joulukuuta 2016

Bluetooth-ongelma Fitbitin kanssa

Käytössäni on useita älypuhelimia ja parikin Fitbitin ranneketta. Yllättäen uusi Charge 2 alkoi temppuilla: ranneketta ei tahtonut löytyä, eikä edes uudelleenasennus onnistunut.

Outo ongelma Fitbit ja Bluetooth
Erikoisinta oli, että ongelmien alettua toiminta pätki uuden Charge 2:n ja vanhemman rannekkeen kanssa myös iPhonessa. Puhelimen listassa näkyi välillä Surge- ja Surge Classic-rannekkeet eri kohtina, mikä oli tosiaan outoa, koska laitteita oli vain yksi.

Jossain asennusohjeessakin sanotaan, että rannekkeen voi asentaa vain yhteen puhelimeen kerrallaan ja jos yhteydessä on ongelmia, pyydetään varmistamaan ettei toista ranneketta ole lähellä. Ilmeisesti rannekkeet käyttävät omaa tekniikkaa datan siirtoon ja yhteydet häiritsevät toisiaan, vaikka molempiin puhelimiin olikin lopulta yhdistetty eri rannekkeet.

Charge 2 alkoi taas toimia Samsungin kanssa kun sammutin iPhonen Bluetoothin. Vaikutti siltä, että myös Ozmo-älymukin Bluetooth-yhteys häiritsi muita BT-laitteita.

Vinkki: jos Bluetooth-laitteiden toiminnassa on outoja ongelmia tai ne eivät löydä toisiaan, varmista ettei lähistöllä ole muita BT-laitteita tai niihin paritettuja älypuhelimia. Huoneen vaihto ei välttämättä auta, koska signaali saattaa kuulua sinnekin, mutta vieraiden puhelinten BT:n sammuttaminen kyllä tehoaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti